Wednesday 28 January 2015

Kenapa aku lemah? (Moga Allah redha..)

Salam 'alayk.

Bingkisan hati ini.

Aku takut. Sangat takut.

Andai aku tewas.

Andai aku jatuh.

Berkali, berjuta, bermillion bilangan kata-kata semangat.

Kata-kata untuk dijadikan pedoman.

Aku rembas terhadap diri sendiri.

Tapi..

Aku takut.

Aku melawan nafsu diri.

Tiada yang menyuruh. Tiada yang menghalang.

Melainkan dengan bantuan imaan aku sendiri.

Imaan yang jitu.

Mengapa dengan mudah aku perlekehkan?

Aku mahu perkara yang menggembirakan. Perkara yang membahagiakan aku.

Aku pilih jalan yang salah? Jalan yang kurang matangnya dari sisi agama.

Tetapi bernas dari sisipandangan durjana syaitan.

Ah~~ *hembusan nafas keluhan.

Kuatkan aku ya Tuhan.

Hadirkan mereka yang bagus agamanya kepadaku.

Moga Allah redha.

Aamiin.

Balqis.
28/1/2015
5.45pm
Sg Buloh, Selangor.


 
Bukan lukisanku.

No comments: